CyberGymnasiet

CyberGymnasiet Stockholm, Göteborg och Malmö

Kunskapen i centrum

Att välja gymnasium är inget lätt val alla gånger. CyberGymnasiet är väl medvetna om vikten av gymnasievalet. Av den anledningen vi det som vår absolut viktigaste uppgift att göra din gymnasietid till en fantastisk tid som ger dig massor av ny kunskap, nya kontakter och fina kompisar. Vill du komma till CyberGymnasiet och vara VIP elev för en dag? Gå in på din stads skola (Stockholm, Göteborg eller Malmö) och ansök!

Till CyberGymnasiet är du välkommen oavsett hur du ser ut, vilken religion och vilka åsikter du har. Skolan jobbar med elevstödjare, vars uppgift är att vara en lyssnande vuxen vilket säkrar en lugn och trygg studiemiljö. För att stimulera din energi och kapacitet erbjuds en variationsrik och bred meny i skolans matsal och det finns även kaféverksamhet så du kan fylla på dina reserver. Genom Lärande Fri Tid, samlingsnamn för alla skolaktiviteter som äger rum efter lektionstid och i skolans regi, kan du få hjälp med läxor och andra uppgifter, fördjupa dig mer eller själv öppna en aktivitet som intresserar dig. Idag har CyberGymnasiet mattestuga, kreativ kvällsateljé, rollspel, Fifa-turnering, tjejkväll, musik, sketching mm.

CyberGymnasiet erbjuder ett brett utbud av program och inriktningar, såväl yrkes- som studieförberedande. Kika in på den CyberGymnasie-skola (Stockholm, Göteborg eller Malmö) som du är intresserad av för att läsa mer om alla olika utbildningserbjudanden.

CyberGymnasiet erbjuder dig:

• Lärare med engagemang och hög behörighet
• Regelbunden feedback på din insats
• Starkt stöd av elevhälsoteamet
• Arbetsplatsförlagt lärande ute bland företag (yrkesförberedande program)
• Variationsrik och nyttig lunch
• Läxhjälp och andra aktiviteter efter lektionstid
• Tillgång till gym för att hålla kroppen i trim
• Möjlighet att påverka din utbildning

CyberGymnasiet