Sök utbildning 👉

Hur blir man regissör?

10 jun 2013
Hej!
Jag är fjorton år och bor i Göteborg. Det är kanske lite tidigt att börja bekymra sig för gymnasiet men jag skulle vilja veta vad jag ska behöva uppnå och om jag måste flytta. Så jag har tänkt på vilken linje jag ska gå på för att utbilda mig till regissör. Är det bra att börja med en skådespelar linje? I sånna fall vilka är det bästa gymnasiet för det? Och vilka ämnen är det man ska satsa på?

10 jun 2013

Hej!

Det låter som Estetiska programmet med inriktning teater eller estetik och media skulle vara något för dig. Det finns många skolor som erbjuder Estetiska programmet i Göteborg och det är svårt att säga vilket som är det bästa. Det spelar inte så stor roll vilket program du väljer. Det viktigaste är bara att du väljer ett högskoleförberedande program så att du sedan kan välja att studera vidare på någon Regi utbildning. Det finns några sådana i Sverige. Satsa på alla ämnen!

Tänk inte så mycket, välj något du tycker verkar intressant, då kommer du göra bättre ifrån dig i skolan.

Lycka till!

Hälsningar,