Sök utbildning 👉

Inredning och eget företag

31 aug 2016
Hej!

Jag går sista året i 9an och börjar redan tänka på vad jag ska välja för gymnasium,jag är väldigt intresserad utav inredning och min största dröm skulle vara att öppna ett eget företag när jag blir större. Jag har läst att man kan gå Ekonomi och sedan marknadsföring efter gymnasiet.

11 sep 2016

Det är bra att du redan nu börjat fundera lite kring vad du vill göra efter att du är klar med dina studier på grundskolan då det kan göra det lättare för dig att bestämma dig senare. Dina tankar kring inredning och att öppna ett eget företag låter spännande!

Ekonomiprogrammet kan ge dig en del kunskaper kring vad som behövs för att starta eget företag och om ekonomi i allmänhet. Därifrån kan du sedan studera marknadsföring på något av de olika sätt som finns efter du gått klart gymnasiet.

Jag är osäker på om det var något specifikt du undrade över i din fråga och om du känner att du inte fick svar nu får du gärna återkomma.

Lycka till med planerna för framtiden // Anders, SYV