Sök utbildning 👉

Byta gymnasieskola nu

13 sep 2016
Hej!
Jag studerar för tillfället på Östra Gymnasiet i Skogås, men skulle mer än gärna byta till eran skola i Danderyd. Vad exakt är det då som krävs? Är det möjligt att byta såhär sent in på terminen?
För tillfället läser jag ekonomi med estetinriktning, och skulle vilja fortsätta på ek-jur hos er. Ek-ek funkar dessutom. Men jag behöver inte gå estet.
Anledningen till att jag vill byta är helt klart mitt missnöje här, sedan att jag dessutom är väldigt intresserad utav segling gör att jag vill byta ännu mer. Jag har hört väldigt bra om er skola, ifrån bl.a. min kompis Sara som studerar hos er för tillfället.
Jag är född och uppvuxen i Huddinge, och har därför gått i skolor här i hela mitt liv och har verkligen tröttnat. Att eran skola ligger i Danderyd är något jag verkligen gillar eftersom att jag vill komma bort ifrån Huddinge och få en nystart. Jag tror att en ny miljö verkligen hade varit bra för mig, och att det hade givit mig en massa motivation att ta tag i mina stutider och prestera bättre än någonsin. Det gör att jag vill byta till eran skola ännu mer!

15 sep 2016

För att ta reda på om det går att byta till en annan skola eller inte, då är det bäst om du tar kontakt med den skolan och hör med dem. Det är skolan som har koll på om det finns någon möjlighet att ta in fler elever i den inriktning som du vill byta till. Ta kontakt med dem och hör hur det ser ut, det är vad som går att göra i dagsläget.

Mer om byte av gymnasieprogram/gymnasieskola: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/byta-gymnasium-gymnasieprogram-5302

Lycka till framöver // Anders, SYV