Sök utbildning 👉

Finns det ekonomi / sång i Östergötland?

01 nov 2016
Hej! Jag undrar om det finns något gymnasium i Östergötland med ekonomi och sång. Inriktning ekonomi, men det spelar ingen roll bara jag får hålla på med båda två :) Jag har hittat ett gymnasium i Stockholm fast jag har inte möjlighet att bo där, så Östergötland blir bäst eftersom det ligger närmast där jag bor.

05 nov 2016

Jag har sökt efter något liknande som du efterfrågar men jag har inte lyckats hitta något mer än i Stockholm vilket antagligen är samma utbildning som du tittat på tidigare. Således finns det antagligen inte någon utbildning enligt vad du frågar efter i Östergötland.

Det är kanske inte vad du söker efter, men om du läser ekonomiprogrammet på gymnasiet kan du välja till och läsa åtminstone en kurs inom musik. Självklart är det inte särskilt mycket utslaget på tre år men om du inte kan/vill söka till skolan i Stockholm eller hittar utbildningen annorstädes, då kan det vara bra att veta inför framtiden. Samma sak gäller om du väljer det estetiska programmet med inriktning musik och att du då eventuellt kan välja till kurser inom ekonomi.

Lycka till framöver // Anders, SYV