Sök utbildning 👉

Engelskspråkigt gymnasium

16 apr 2008
Hej!

Jag är en tjej som ännu går i åttan men vill ha lite förtips om gymnasium, så att det inte blir så stressigt i nian med alla nationella.. vad finns det för gymnasium som har utbilning i engelska? och hur höga betyg måste jag ha?

Vänliga hälsningar!

Hej!

Om du tittar på vår hemsida www.gymnasium.se och exempelvis klickar i "engelska" under fritext så finns det en hel del information om olika skolor. Du kan också välja i vilken stad du vill studera och vad du vill att det ska vara för inriktning på ditt gymnasieprogram.

Betygen du måste ha är väldigt olika beroende på var skolan ligger och hur många som söker till just den skolan. Men för att ha så goda chanser som möjligt är det bäst att försöka få så höga betyg som möjligt för att öka konkurrensmöjligheterna. Det bästa vore om du kunde ta kontakt med de skolor som du är intresserad av och kanske få statistik direkt från dem.

Vänligen

Maria SYV Studentum