Sök utbildning 👉

Är det inträdesprov på linjen estetik och media?

10 okt 2017
Hej!
Jag har tänkt på att gå linjen estetik och media och undrar om det är något slags intagningsprov till den linjen.

11 okt 2017

För behörighet till Estetiska programmet ska du ha minst godkänt betyg från grundskolan i svenska/svenska som andraspråk, engelska, matematik samt i nio valfria ämnen. Linjen i sig har inget inträdesprov men vissa skolor som har Estetiska programmet använder sig av inträdesprov när du söker in till utbildningen. Därför ska du kontakta de skolor du är intresserad av att söka till för att få veta om det är något inträdesprov hos dom. Det kan du göra genom att söka på skolorna här och använda kontaktformuläret som finns på sidan där du kan läsa om skolorna och deras program.