Sök utbildning 👉

Kan jag bli idrottslärare efter Naturvetenskapsprogrammet?

21 jan 2018
hej, jag undrar om jag kan bli idrottslärare om jag väljer naturvetenskapslinjen. Jag undrar också om jag kan bli det om jag väljer naturbrukslinjen för jag vill även jobba med djur när jag blir äldre. Kan jag både ta hand om djur och bli idrottslärare om jag tar naturvetenskapslinjen?

22 jan 2018

Ja, du kan bli idrottslärare eller jobba med djur efter Naturvetenskapsprogrammet. Men om du vill bli ämneslärare i idrott och hälsa så behöver du välja till kursen Idrott och hälsa 2. Här kan du se din behörighet efter Naturvetenskapsprogrammet: http://www.utbildningsinfo.se/gymnasieskola/2.323/behorighetsvisaren-1.3591.