Sök utbildning 👉

Vilken skola ska man välja för att bli tandläkare?

08 aug 2018
Hej
Jag är lite förvirrad mellan vilka gymnasium jag ska välja, och undrar om vilket är den bästa gymnasium som man kan välja om man vill bli tandläkare.
Tack

09 aug 2018

Vad roligt att du vill bli tandläkare! För att ha chansen att komma in på tandläkarutbildningen krävs det utöver den grundläggande högskolebehörigheten även godkända betyg i Biologi 2, Fysik 2, Kemi 2, Matematik 4. Det program som ger dig den behörigheten är alltså Naturvetenskapsprogrammet med natur inriktning. Vilken skola spelar ingen roll för dina möjligheter att bli tandläkare då programmen ser lika ut på alla skolor. Du kan alltså välja en skola som du tror att du kommer trivas på.