Sök utbildning 👉

Vilka inriktningar finns inom hundutbildningen?

24 okt 2018
Hej! Jag ska gå hund på gymnasiet och undrar vad man kan fördjupa sig inom? Vet att det finns bla. friskvård och besökshund, men skulle vilja veta vad mer det finns för att kunna planera tills det kommer att jag ska välja.
Skolorna jag ska söka till är Sötåsen, Kvinnersta och Forshaga.

25 okt 2018

På Naturbruksprogrammet kan du välja mellan fyra inriktningar; djur, lantbruk, skog eller trädgård. Vilka olika specialinriktningar man sedan kan gå inom djurinriktningen behöver du kolla med de skolor som du vill söka till då det kan variera. Om du vill veta genrellt vilka kurser som ingår i programmet kan du se det längst ner på sidan här: https://www.gymnasium.se/sok/naturbruksprogrammet.