👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Vad kan jag bli efter Samhällsvetenskapsprogrammet?

15 nov 2018
tack på förhand

16 nov 2018

Behörigheten till Juristprogrammet kan du få från alla högskoleförberedande program så det är inga problem efter Samhällsvetenskapsprogrammet. Men Läkarprogrammet har den särskilda behörigheten fysik 2, kemi 2, biologi 2 och matte 4. De kurserna får du inte från Samhällsvetenskapsprogrammet. Om du vill söka till Läkarprogrammet måste du alltså gå Komvux eller ett Naturvetenskapligt basår.