Sök utbildning 👉

Vilka vägar kan jag ta för att bli läkare?

21 nov 2018
Jag skulle vilja bil läkare när jag blir stor. Jag tycker om NO väldigt mycket och jag vill gärna gå Naturvetenskapsprogrammet men ifall jag inte skulle komma in, vilka andra vägar finns det jag kan ta?

22 nov 2018

Behörigheten där är grundläggande behörighet, fysik 2, kemi 2, biologi 2 och matte 4. Om du inte går Naturvetenskapsprogrammet kan du läsa dessa kurser på Komvux efter gymnasiet. Det finns också möjlighet att gå ett naturvetenskapligt basår. Basåret ligger då som grund för dina fortsatta studier på universitet eller högskola och gör att du får den särskilda behörighet som krävs för program med naturvetenskaplig inriktning.