Sök utbildning 👉

Hur lång måste man vara för att bli flygvärdinna?

31 jan 2019
jag har valt Hotell- och turismprogrammet
och vill bli Flygvärdinna men de står att man måste vara 1,60 , så jag undrar om man kan bli ändå om man är lite för kortare eller räknas klackar med längd ?

31 jan 2019

För att bli flygvärdinna kan det vara väldigt olika vad som ger anställning. Det finns utbildningar och kurser man kan ta för att bli flygvärdinna. De ordnas av olika fristående utbildningsanordnare/skolor och kostar. Men många får sin utbildning av arbetsgivaren efter att de har blivit anställd.

Om du hittat en utbildare som kräver en viss längd kan du kontakta dem och fråga om det finns undantag. Om inte kan du kolla med andra utbildare. Alla flygbolag har olika längdkrav, men vanligtvis så måste du vara mellan 158 och 188 centimeter.