Sök utbildning 👉

Ångrar gymnasievalet innan jag börjat

29 jun 2010
Hej

Programmet som jag har sökt in på som första val vill jag inte längre ha, jag vill ha mitt andraval. Båda valen är på samma skola, hur kan jag ändra mitt val? Kan jag ändra det och vara säker på att jag kan komma in på mitt andraval?

Då man skulle välja program valde jag mitt nuvarande andraval till första val, jag kom in. Men sen på omval bytte jag plats på mitt första och andraval, och nu ångrar jag mig.

Hej!

Det underlättar att båda dina val är på samma skola. skolorna brukar ge eleverna fram till och med september att känna efter som de valt rätt program. Om någon elev skulle vilja byta redan då kan man kontakta rektorn som kan se om ett byte är möjligt. Om ett byte är möjligt beror bland annat på om det finns lediga platser på det gymnasieprogram eleven vill byta till. Så kontakta rektorn på skolan du ska börja på så fort skolan har börjat så kanske ni kan komma fram till en lösning.

Lycka till!

Med vänlig hälsning