Sök utbildning 👉

Vill bli forskare inom fysik och biologi

01 mar 2011
Hej jag är en mycket vetenskapligt intresserad tjej. Jag vill som stor arbeta som forskare inom fysik och biologi och undrar därför om det finns några bra gymnasium runt/nära Göteborg som är speciellt bra på detta. Jag har redan valt Gullmarsgymnasiet inriktning marin biologi, kunskapsgymnasiet (gbg) och Mikael Eliassons teoretiska gymnasium(gbg) m.f
Det skulle vara ett plus om de hade några individuella extra hands val ex. astrofysik, biofysik o.s.v eller om de hade några kontakter med högskolor eller forskare/besök m.m.
Hör gärna av er och tack på förhand!
//MVH Chanisra

OBS! Ha gärna med spetsutbildningar någonstans i landet med inriktning naturvetenskap.

Hej Chanisra,

Mikael Elias Teoretiska Gymnasium i Göteborg kan du läsa Astrofysik. Här läser du också bioteknik och Kriminalteknik och du får lära dig om hår- och blodanalyser, förfalskningar, fingeravtryck och DNA-tester.

Här kan du se skolor i Sverige med spetsutbildning inom Naturvetenskap: https://www.gymnasium.se/naturvetenskap_spetsutbildning___12__161.html