Sök utbildning 👉

Byta från Teknik till Sam eller Estet

13 apr 2011
Hej! Det är såhär att jag har bestämt mig för att byta gymnasium efter mitt första år. Just nu går jag på gtg i Göteborg och trivs inte alls här. Detta är en Tekniklinje och jag vill byta till en samhälle eller någon form utav design/estet. Frågan är dom om det finns någon möjlighet att slippa gå om ettan och att jag eventuellt skulle kunna tenta av de kurser som jag behöver och gå in i tvåan direkt på den nya skolan?
MVH Albin

Hej Albin!

Det beror lite på vilka kurser du läst, exempelvis om du läst en kurs inom ramen för det individuella valet som du kan tillgodoräkna dig på det programmet som du bestämmer dig för att byta till. Prata med din studie- och yrkesvägledare för att få veta hur ni tillsammans kan lösa situationen i just ditt fall.