Sök utbildning 👉

Ångrar byte av skola och program

26 apr 2011
Hej

Jag går nu första året på gymnasiumet med inriktning media. Men i från allra första början(i höstas) gick jag på ett annat gymnasium med inriktning språk/samhälle, men så vid jul så bytte jag inriktning från samhälle/språk till media och även skola. Nu har jag gått på denna skola i snart 5 månader och jag känner verkligen att det var ett misstag att byta skola. Så nu undrar jag om du tror att det finns någon chans att jag skulle kunna byta tillbaka till min gamla skola( med inriktinig språk/media)? Utan att behöva gå om ett år, är det möjligt?

På min nya skola läser jag alla grundämnen och de kurser som jag läste på min gamla skola(utöver grundämnerna) var; Samhälle, tyska, historia.

Det är svårt att svara på om du kan göra ett enkelt byte tillbaka till din gamla skola och gymnasieprogram, eftersom det beror lite på hur långt du har kommit i kurserna du läst både denna terminen och förra terminen på din gamla skola.

Kontakta studie- och yrkesvägledaren på din gamla skola för att få veta huruvida du kan tillgodoräkna dig allt du läst och om du behöver läsa in någon extrakurs för att få byta tillbaka.