Sök utbildning 👉

Kan jag göra antagningsprovet till gymnaiset flera gånger?

15 apr 2020
Hej, jag undrade om det går att ta om ett antagningsprov till estetiska program (jag har gjort det en gång och inte fått lagom högt för att komma in). Jag har suttit och övervägt att fråga eftersom det känns ganska självklart att det inte går men många omkring mig har samma fråga och jag antar att det inte skadar att fråga. Tack för svar!

15 apr 2020

Det brukar bara ordnas ett antagningsprov för det Estetiska programmet så det finns inte chans att göra om det samma år. Men man kan såklart söka in igen nästa år om man skulle vilja det. Men det finns Estetiska program som inte har antagningsprov så det kan vara en idé att söka till flera skolor.