👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Vilka gymnasieskolor har extra stöd vid ADD?

09 nov 2020
Hej!

Min son har ADD diagnos och kämpar just nu för att få godkända betyg i 9:an för att kunna börja på gymnasiet i höst.
Som det ser ut nu är teoretiska linjer inte aktuellt och det lutar åt en yrkesförberedande utbildning.
Kan du rekommendera något gymnasium i Stockholm som är anpassat för elever med ADD alternativt har möjlighet att ge det stöd som ett barn med ADD behöver?
Tacksam för återkoppling.

Mvh

10 nov 2020

Hej

Här finns en lista på de gymnasieskolor med extra stöd som finns i Stockholm: https://www.gyantagningen.se/ansokan-antagning/om-programmen/utbildningar-med-extra-stod.html. Jag hoppas att ni kan hitta en skola som passar!

Lycka till!/ Petra,SYV