Sök utbildning 👉

Teknikprogrammet på Gymnasiet

11 sep 2011
Om man får 320 poäng när man har gått ut högstadiet, är det då dumt att kasta bort dem på en utbildning som inte kräver särskilt höga antagningspoäng, fast än det är just den utbildningen man vill gå på? Jag har alltid varit intresserad av datorer, programmering och webbutveckling och vill gå Teknik med inriktning på data, it och kommunikationsteknik är det en bra utbildning och vart kommer man att komma på det. Sen vill jag läsa vidare, vad kan man bli för något då? Alla säger alltid att det bästa är att gå på den linjen man vill, men vad ska man söka om man endast utgår ifrån betygen?

Hej Emelie!

Du ska självklart välja det du är intresserad av, oavsett hur mycket poäng du har. Teknikprogrammet är ett studieförberedande program så du har alla möjligheter att studera vidare på universitetet eller högskolan efter gymnasiet. Du har också möjlighet att direkt börja jobba efter studenten.

Gå in och läs vad du kan studera eller jobba med efter Teknikprogrammet.

Läs mer om Teknikprogrammet!

Lycka till med ditt gymnasieval!

Med vänliga hälsningar,

Sanna Erlandsson på Gymnasium.se