Sök utbildning 👉

Vilka jobb kan jag få efter Naturprogrammet?

12 apr 2021
Hejsan!
Jag skall börja på naturvetenskapsprogrammet till hösten och vill i framtiden utbilda mig till läkare. Jag vet dock inte om jag vill börja plugga direkt efter studenten.

Jag undrar helt enkelt vilka jobb inom vård t.e.x som jag kan få direkt efter gymnasiet (natur). Om det finns några alls.

Tack så mycket! :)

13 apr 2021

Efter ett högskoleförberedande program har man inte ett särskilt yrke så som man har efter yrkesprogrammen. Därför kan det vara svårare att få jobb då man inte har någon specifik kompetens. Men man kan söka okvalificerade jobb och det är möjligt att man skulle kunna få ett jobb inom äldrevård, personlig assistans eller liknande.

Vänligen/ Petra,SYV