Sök utbildning 👉

Polis efter Barn- och fritidsprogrammet!

01 dec 2011
Om man går på Vackstanäsgymnasiet utanför Södertälje på programmet "Personlig tränare, barn- och fritidsprogrammet inriktning Fritid och Hälsa". Kan man då plugga vidare till polis efter gymnasiet? Vad för andra jobb kan man plugga vidare till efter gymnasiet om man går det programmet?

Hej!

Om du vill studera vidare på Polishögskolan behöver du vara högskolebehörig och då kan du läsa till vissa ämnen för att bli det.

Om du vill studera vidare efter att ha läst Barn- och fritidsprogrammet ska du, förutom din yrkesexamen även ha godkända betyg i:

Svenska eller svenska som andraspråk 2 (Ingår i de programgemensamma ämnena)
    Svenska 3 (Möjligt att läsa inom programfördjupningen)
    Engelska 6 (Kan läsas som individuellt val eller som utökat program)

I vår yrkesguide kan du läsa vilka yrken du kan arbeta med efter Barn- och fritidsprogrammet.

Lycka till i framtiden efter gymnasiet!

Hälsningar,

Sanna Erlandsson på Gymnasium.se