Sök utbildning 👉

Är jag behörig till utbildningen?

03 jun 2023
Hej!
Avslutar nu naturvetenskapligt basår på universitetsnivå. Fysiken består av 3 delkurser (mekanik, ellära och vågrörelselära. Tyvärr lyckades jag inte få godkänt i tredje delkursen (vågrörelselära) och jag undrar om jag fortfarande är behörig till utbildningarna sjuksköterska och djursjuksköterska, då jag sökt in till båda.

Uppskattar all hjälp,
Mvh,

04 jun 2023

Jag rekommenderar att du kollar med din institution hur det ser ut med dina betyg och om du kan göra om något ifall du behöver. I fall en utbildning kräver Naturkunskap 2 och man har redan godkända betyg i Biologi 1, Kemi 1 och Fysik 1 så uppnår man behörigheten för Naturkunskap 2 . Och det är ju den behörighet du behöver.