Sök utbildning 👉

Teater på Internat?

08 okt 2012
Hej! Jag heter alva och bor i Skåne. Jag går nu i åttan, men när jag ska börja gymnasiet vill jag gärna gå estetiska/teater. Det måste vara en internatskola, och ska helst ligga i södra Sverige, gärna under Stockholm. Vilka alternativ finns det? Jag har letat en del men hittar inte någonstans där det står klart och tydligt vilka alternativ det finns. Tack!

08 okt 2012

Hej Alva!

Det finns många skolor som erbjuder Estetiska programmet med inriktning Teater som har riksintag men som inte är ett internat. Alla skolor med riksintag måste erbjuda boende så det blir som ett internat. Jag förstår att det är svårt att hitta. Det finns inte så tydlig information om detta.

Här är gymnasium med riksintag i Sverige som har Estetiska programmet med inriktning Teater.

En skola under Stockholm skulle kunna vara Cybergymnasiet i Malmö, de erbjuder Teater. Annars finns det en hel del i Stockholm.

Cybergymnasiet Malmö
Fryshusets Gymnasium
Kulturama Gymnasium
MediaGymnasiet
Plusgymnasiet i Stockholm
S:t Botvids gymnasium

Lycka till med ditt gymnasieval och flytt.

Hälsningar,

Sanna på Gymnasium.se