Sök utbildning 👉

Hur blir jag delfinskötare?

26 jun 2010
Hej mitt namn är Pontus och jag är iochförsig 13 år men vill ändå fråga om hur jag gör för att bli delfinskötare efter att jag har gått naturbrukslinjen inriktning djurpark, och vad jag ska göra för att bli det?

Hej!

För att bli delfinskötere på en djurpark behöver du endast läsa NP på gymnasiet.

Vill du däremot utbilda dig vidare till veterinär tillexempel behöver du läsa vidare.  Här hittar du veterinärutbildningar på högskola och universitet. För att vara behörig att söka till SLUs veterinärsutbildning till exempel måste du ha läst, Matematik D,  Fysik B,  Kemi B och  Biologi B. Detta kan du kanske välja till på Naturbruksprogrammet (NP), men går också att få på Naturvetenskapsprogrmmet (NV). Men för att bli Delfinskötare räcker det med din gymansieutbildning på Naturbruksprogrammet (NP), med inriktning Djurpark.

Lycka till med dina studier!

Linda på Gymnasium.se