Sök utbildning 👉

Utbildning till tatuerare

05 jun 2008
hej,

jag är en tjej som snart ska välja gymnasie och undrar om det finns utbildning som tatuerare eftersom jag skulle vilja bli tatuerare, finns det? //mvh

pennan

Hej!

Det finns inget gymnasieprogram, på www.gymnasium.se, som har inriktat sig just på tatuerare, däremot finns det estetiska programmet.

Om du går ett estetiskt gymnasieprogram kan du välja en inriktning som exempel bild - och formgivning, då får du praktisk träning inom det estetiska området.

Jag har sökt information om tatueringsutbildningar och det vanligaste är att man gör en tid som lärling på en tatueringsstudio.

Om jag vore dig skulle jag surfa runt och titta på olika forum som handlar om tatueringar, tatueringsutbildningar och då kan du säkert leta dig fram till en utbildning eller kurs som gör dig till tatuerare. Du kan även ta kontakt med en tatueringsstudio och fråga dem som jobbar där, vad de har för utbildning och bakgrund.

Om du har frågor angående eftergymnasiala utbildningar , kan du alltid kolla på www.studentum.se, som är en söktjänst för just eftergymnasiala utbildningar.

Lycka till! Hoppas du hittar rätt utbildning som gör dig till tatuerare!

/Karin Sigge på www.gymnasium.se en söktjänst för gymnasieprogram och skolor