Sök utbildning 👉

Naturbruksprogrammet med inriktning Djurpark

13 nov 2011
Hej! Jag vill bli djurvårdare på en djurpark, jag är 13 år och jag får betyg nästa år, är det några speciella ämnen jag ska fokusera på att få extra höga betyg i, och vilka gymnasier är bäst för att bli djurvårdare på en djurpark?

Hej Ida!

Om du vill bli djurvårdare ska du gå Naturbruksprogrammet. Intagningspoängen för Naturbruksprogrammet varierar från skola till skola och du kan ta reda på det genom att kontakta gymnasieskolan du vill gå på. Du kan läsa om Naturbruksprogrammet här!

Du kan även läsa i vår yrkesguide om yrket djurvårdare vid djurpark om hur du blir djurvårdare vid en djurpark och vilket gymnasieprogram som passar bäst att läsa.

Här kan du se alla skolor som erbjuder Naturbruksprogrammet med inriktning Djurpark.

Lycka till med ditt gymnasieval!

Hälsningar,

Sanna Erlandsson på Gymnasium.se